[mtp-vykony] mtp web forever

dusan db at societyofalgorithm.org
Thu Aug 14 12:54:54 CEST 2008

ola, tak sa nam to rozbieha

ja o tom posledne tyzdne priebezne uvazujem,
par ludi inak hovorilo, ze chcu pisat blogy - palo, gnd.
a ani sa im necudujem,
existuju totiz diskusne portaly, ale su malo vyhranene,
prilis siroke, a tiez treba povedat ze su casto cielom
samym o sebe, nie ani tak nastrojom pre aktivity,
co cloveka po nejakom case otravi.
v mtp zas mame nastroje (m-listy, backstage, blog),
ale vyuzivame ich viac na samotne aktivity,
menej na diskusiu, tam je moznost sa na nu zamerat viac,
to moze byt slubne.

formy a media mame, su po ruke,
a clovek sa zaroven snazi zorientovat v mrte temach,
a ktorych by si aspon chcel nieco svoje vlastne mysliet,
pripadne zaujat akcne stanovisko - ja neviem
prostrednictvom akcie alebo artu nejakeho, nie nutne
aktivizmu - ale je to nejak slabo synchronizovane zatial.
olympiada, gruzinsko, acta, biznis z obchadzania prava
na ochranu sukromia, ekologia, dusevne vlastnictvo, atd..

(teraz napriklad pripravujem s par ludmi prezentaciu
creative commons v prahe na zaciatok novembra a trebars
vcera som im pisal mail ze mi neni jasne kde konci
"noncommercial" a kde zacina "commercial" pouzitie
licencovanych diel, no a to by mohlo zaujimat viac
ludi, ale ostalo to len v nasich mailoch..)

napriklad by ma tiez zaujimali debaty ktore vedu kubici
teraz pocas pripravy apokalyptikonu,
ze co sa viac mysli postapokalyptickou estetikou,
ich by trebars tiez obohatili tipy/komenty od ostatnych

uvazujem o tom webe tak ze mame situaciu kedy
tu existuju najroznejsie komunitky, zdruzenia, organizacie,
kolektivy, autonomne jednotky, jednotlivci,
ktore sa niekedy zucastnili multiplace
alebo by mozno chceli v buducnosti keby o nom vedeli,
ktore si teda zachovavaju roznym sposobom svoju autonomiu,
ale rozne spolupracuju s dalsimi,
no a zaroven maju (geograficky sirsiu) potrebu sa bavit,
pripadne byt aspon v kontakte, pripadne mat aspon prehlad
o tom co robia, co pripravuju a co riesia ini

potrebujeme sa viac zrozpravat aj s ostatnymi,
v mtp ci mimo mtp, co im chyba a co by potrebovali,
toto co teraz mame je prima zaklad, mozeme to dalej
rozsirit podla debat, dajte kludne vediet aj ciastkove
idey ked vas napadnu alebo o ktorych sa bavite s hocikym,
moze to byt hojne uzitocna vec ten web.

zatial sme testovali elgg, http://multiplace.org/elgg
fajne tiez vyzera ning, priklad: http://p2pfoundation.ning.com/
potrebujem ich este viac otestovat,